21. augustā, Irlavas Studenkalna estrādē, Tukuma novadā tikās Irlavas, Slampes un Džūkstes pagastu mazpulcēni, jaunieši un pašvaldības lēmumpieņēmēji aktivitātē “Mūsu soļi novada nākotnei” projekta “Mūsu pēdas” ietvaros.
Aktivitātes pirmajā daļā jaunieši kopā ar Mazpulku brīvprātīgajiem gatavojās diskusijai ar lēmumpieņēmējiem. Iepriekšējā tikšanās reizē jaunieši sagatavoja sava pagasta karti, kurā izmantoja kartēšanas metodi, zīmēja vietas, ēkas, kas jauniešiem ir svarīgas. Izmantojot zaļo un sarkano rāmīšu metodi, jaunieši uzņēma bildes un noteica, kas jauniešiem patīk un kas nepatīk vai būtu jāuzlabo pagasta teritorijā. Notika arī balsošana, kurā jaunieši balsoja par sev labāko vietu pagastā un par vietu, kas būtu jāuzlabo vai jāizveido, ja tādas pagastā nav.
Otrajā aktivitātes daļā jaunieši prezentēja lēmumpieņēmējiem savus avīzes/ blogas ierakstus, kā izskatīsies pagasta teritorija pēc 5 gadiem. Pagasta pārvalžu vadītāji izstāstīja, kā pagastā notiek lēmumu pieņemšana. Nākamajos uzdevumos jaunieši kopā ar pārvalžu vadītājiem, deputātiem, grupu darbos izzināja pagasta problēmsituācijas – vides saglabāšana, vecā sporta zāle, peldvietas iekārtošana un peldvietas iespējas karjerās, estrādes sakopšana. Pēc diskusijas katra grupa prezentēja savu problēmsituāciju un iespējamos risinājumus.
Diskusijas rezultātā dalībnieki dalijās ar atziņām un ierosinājumiem, kas noderēs turpmākai jauniešu un lēmumpieņēmēju sadarbībai gan vietējā līmenī, gan citos Latvijas novados.
Atziņas no dalībniekiem:
- Šodien es uzzināju, kā es varu mainīt savu apkārtējo vidi un arī uzzināju to, ka pašvaldība mani uzklausa.
- Zināšanas vairāk par Džūksti. Par problēmām Irlavā un Džūkstē, par nepieciešamībām un vajadzībām.
- Ieguvu pārliecību, ka jauniešiem rūp Latvijas vide un notiekošais mūsu valstī.
- Jauniešiem labas idejas, ko varētu uzlabot pagastos. Realizēt katru gadu pa vienai labai idejai.
Projekts “Mūsu pēdas” ir finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+” atbalstu,
kuru Latvijā administrē Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra.